Affiliation |
Faculty of Business Administration Department of Management |
External Link |
Shu Kousou
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Research Interests 【 display / non-display 】
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小売経営
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流通·マーケティング
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電子商取引
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中国の流通システム
Research Areas 【 display / non-display 】
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Humanities & Social Sciences / Commerce / 流通・マーケティング
From Graduate School 【 display / non-display 】
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Kinki University Graduate School, Division of Commerce Doctor's Course Completed
2012.04 - 2016.09
External Career 【 display / non-display 】
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Josai University Faculty of Business Administration Assistant Professor
2024.04
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Kinki University Faculty of Business Administration
2022.04
Professional Memberships 【 display / non-display 】
Papers 【 display / non-display 】
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流通分野における電子商取引の拡大:中国における実証分析のレビュー
岡山武史, 朱洪双, 武学穎, 浦上拓也
『商経学叢』 70 ( 2 ) 1 - 25 2023.09
Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)
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Review of previous studies on the expansion of e-commerce in the distribution sector
2023.05
Authorship:Lead author Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)
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Study on the Distribution System in China Reviewed
Zhu HongShuang
2016.06
Publishing type:Doctoral thesis
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A Study on the trade practice in China-Focus on the Chinese slotting allowance of the Electronics retailer- Reviewed
Zhu HongShuang
( 36 ) 2015.06
Publishing type:Research paper (scientific journal)
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A Study on the Trade Practice-Focus on the Chinese Slotting Allowance of the Large-scale Retailers- Reviewed
Zhu HongShuang
61 ( 2 ) 147 - 170 2014.12
Publishing type:Research paper (scientific journal)
Books and Other Publications 【 display / non-display 】
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流通システムと小売経営~中国の歴史的変遷とネット小売の最新~
Zhu Hongshuang( Role: Sole author)
2023.08 ( ISBN:9784991215292 )
Presentations 【 display / non-display 】
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中国のネット小売市場におけるモール型EC企業の経営実態ー天猫の事例研究ー
朱洪双
第72回マーケティング史学会 2023.12
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中国におけるネット小売の発展と経営課題に関する一考察-天猫の事例研究-
朱洪双
日本消費経済学会関西部会 2023.08
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中国におけるパートナーシップ型流通システムの構築へ向けて-日本の経験からの示唆-
Zhu HongShuang
2018.03
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中国の大型百貨店における聯営制の形成と制度化の過程--改革開放後の流通政策と百貨店の経営活動を中心に--
Zhu HongShuang
2015.03
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中国における取引慣行に関する一考察--家電量販店の『通道費』を中心に--
Zhu HongShuang
2014.09
Teaching Experience 【 display / non-display 】
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商学総論、商品学
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マーケティング戦略論、流通企業戦略論、生産財マーケティング、商学