IDA Hiroyuki

写真a

Affiliation

Faculty of Business Administration Department of Management

Title

Assistant Professor

External Link

Degree 【 display / non-display

  • PhD ( 2021.09   UCL Institute of Education )

  • 教育学 ( 2013.03   東京大学 )

  • 学術 ( 2010.03   東京大学 )

  • 文学 ( 2008.03   青山学院大学 )

Research Interests 【 display / non-display

  • Curriculum

  • 外国語教育

  • 教育方法

  • Pedagogy

  • Information literacy education

From School 【 display / non-display

  • Aoyama Gakuin University   Faculty of Literature   Graduated

    2004.04 - 2008.03

      More details

    Country:Japan

From Graduate School 【 display / non-display

  • UCL Institute of Education   Department of Culture, Communication & Media   Doctor's Course   Completed

    2014.09 - 2021.09

      More details

    Country:United Kingdom

  • The University of Tokyo   Graduate School, Division of Education   Master's Course   Completed

    2010.04 - 2013.03

      More details

    Country:Japan

  • The University of Tokyo   Graduate School, Division of General Culture   Master's Course   Completed

    2008.04 - 2010.03

      More details

    Country:Japan

Studying abroad experiences 【 display / non-display

  • 2014.09 - 2021.09   UCL Institute of Education   MPhil/PhD in Education

Employment Record in Research 【 display / non-display

  • Josai University   Faculty of Business Administration   Department of Management   Assistant Professor

    2018.04

Professional Memberships 【 display / non-display

  • 日本メディア英語学会

    2022.06

  • British Association for Applied Linguistics

    2022.03

  • Asia TEFL

    2022.01

  • 大学英語教育学会

    2019.04

  • 大学教育学会

    2018.05

display all >>

Qualification Acquired 【 display / non-display

  • First Kind of High School Teacher License

  • First Kind of Junior High School Teacher License

 

Other External Funds 【 display / non-display

  • Theorizing about information literacy education for knowledge construction

    2014.09 - 2015.08

    Institute of Education   Institute of Education International Student Bursary 

    Hiroyuki Ida

  • 「21世紀型スキル」をめぐる理論と実践に関する研究―協調学習を実践する教師の振り返りから―

    2013.06 - 2014.03

    東京大学大学院教育学研究科学校教育高度化センター   東京大学大学院教育学研究科学校教育高度化センター  院生プロジェクト 

      More details

    Authorship:principal_investigator 

    Grant amount:\300000

  • 知識獲得、学習・研究方法獲得の国際比較に関する図書館情報学的考察

    2013.05 - 2014.02

    東京大学  東京大学博士課程研究遂行協力制度 

    井田浩之

      More details

    Grant amount:\300000

Past of Cooperative Research 【 display / non-display

  • 学校における教育課程編成の実証的研究

    2021.08 - 2022.03

    国立教育政策研究所  プロジェクト研究(諸外国調査班) 

      More details

    Authorship:Coinvestigator(s) 

 

Teaching Experience 【 display / non-display

  • ライティング&コミュニケーションIA

    2021.04 Institution:Aoyama Gakuin University

     More details

    Level:Undergraduate (liberal arts) 

  • ライティング&コミュニケーションIB

    2021.04 Institution:Aoyama Gakuin University

     More details

    Level:Undergraduate (liberal arts) 

  • ビジネス・コミュニケーション

    2021.04 Institution:Aoyama Gakuin University

  • 英語資格試験準備講座A(TOEFL)

    2021.04 Institution:Aoyama Gakuin University

 

Committee Memberships 【 display / non-display

  • (公財)教科書研究センター   海外教科書制度調査研究 各国の概要 情報更新 イギリス担当  

    2022.09   

      More details

    Committee type:Academic society

  • HERDSA (Higher Education Research and Development Society of Australasia)   abstract reviewer for HERDSA 2022  

    2022.02   

      More details

    Committee type:Academic society

  • 日本図書館情報学会   図書館情報学会誌 原稿査読  

    2022.02   

      More details

    Committee type:Academic society

  •   教職課程センター紀要編集長  

    2018.04   

      More details

    Committee type:Academic society

  • LibrAsia   LibrAsia2016 Senior Reviewer  

    2016.02   

      More details

    Committee type:Academic society

Social Activities 【 display / non-display

  • 教員免許状更新講習「教育方法として図書館をどう活用するか?-探究の実現に向けて」(選択講座)担当講師

    Role(s): Lecturer

    2021.07

     More details

    Type:Certification seminar

  • 教員免許状更新講習「教育方法として図書館をどう活用するか?-探究の実現に向けて」(選択講座)

    Role(s): Lecturer

    2019.08

     More details

    Type:Certification seminar