Affiliation |
Josai Junior College Department of Business Administration |
Title |
Associate Professor |
External Link |
MIKUNI Nobuo
|
|
Degree 【 display / non-display 】
-
修士(芸術) ( 2022.03 京都造形芸術大学 )
-
文学士(フランス語フランス文学) ( 1995.03 東京大学 )
From School 【 display / non-display 】
-
The University of Tokyo Faculty of Literature Graduated
1990.04 - 1995.03
Country:Japan
From Graduate School 【 display / non-display 】
-
Kyoto University of Art and Design Graduate School, Division of Art Master's Course Completed
2020.04 - 2022.03
Employment Record in Research 【 display / non-display 】
-
Josai University Josai Junior College Department of Business Administration Associate Professor
2017.04
Papers 【 display / non-display 】
-
Developing Dialogue Card to Promote Self-reflection of University Students in Job Hunting Reviewed
( 27 ) 20 - 34 2023.09
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)
-
学園祭の模擬店運営を通した「地域教育」の試み ―城西大学・短期大学三國ゼミナールの活動記録―
三國信夫
地域と大学 城西大学・城西短期大学地域連携センター紀要 第3巻 ( 第1号 ) 2023.03
-
学園祭模擬店運営を通して「人間力」の3つの力を育てる ― ディプロマポリシー達成のための試み ―
三國信夫
城西短期大学紀要 第40巻 ( 第1号 ) 2023.03
-
ディプロマポリシーに基づいた地域教育の試み ―近隣ベーカリーと連携した学外授業で「人間力」を育てる―
三國信夫
地域と大学 城西大学・城西短期大学地域連携センター紀要 第2巻 ( 第1号 ) 19 - 34 2022.03
Language:Japanese
-
「人間力」育成を目指した、基礎ゼミ「初年次教育」の活動報告
三國信夫
城西短期大学紀要 第39巻 ( 第1号 ) 33 - 52 2022.03
Books and Other Publications 【 display / non-display 】
-
ケースで読み解く経営戦略論
( Role: Joint author , 第14章:シェアリングエコノミーとプラットフォーム戦略)
八千代出版 2018.04 ( ISBN:978-4-8429-1723-8 )
Presentations 【 display / non-display 】
-
就職活動生の内省を促す対話カードの開発
三國信夫 臼井真由美 奥井伸輔 工藤春華 瀬戸亜美 浅井由剛 早川克美
日本教育工学会 2022年度秋季全国大会 2022.09 日本教育工学会
Event date: 2022.09
Language:Japanese Presentation type:Poster presentation
Venue:神奈川県川崎市
Past of Cooperative Research 【 display / non-display 】
-
ディプロマ・ポリシーから逆算して設計した初年次教育の効果に関する研究
2020.06 - 2023.03
城西大学 城西短期大学 2020年度学長所管研究奨励金に基づく研究 Collaboration in College
三國信夫 草野素雄 蓼沼康子 栗田るみ子 柴沼真 村越純子 チアスウアイ
Authorship:Principal investigator
-
「オープンレクチャー」ビデオ制作に関する研究ー地域へそして世界へ向けた知の連携ー
2017.04 - 2019.03
2017年度学長所管研究奨励金に基づく研究 Collaboration in College
Authorship:Coinvestigator(s)